Typowy pracownik biura
Czy zastanawialiście się kiedyś jak wygląda typowy pracownik biurowy? Niemal każdemu, kto pomyśli o wyglądzie i cechach pracownika biurowego przed oczami ukaże się obraz kogoś, kobiety lub mężczyzny, który siedząc przed swoim biurkiem porządkuje dokumenty, uzupełnia dane, wypełnia protokoły i segreguje korespondencję lub stojąc przy kserokopiarce kseruje setki stron dokumentacji. Czy taki pracownik biurowy musi być elegancko ubrany lub posiadać jakieś określone cechy charakteru? Jak każda inna praca, praca w biurze wiąże się z szeregiem obowiązków i zadań, których wykonanie byłoby niemożliwe bez posiadania określonych umiejętności i kwalifikacji, pracownik biurowy Opole.
Każdy pracownik biurowy, bez względu na to w jakiej branży jest zatrudniony, powinien wykazać się szeregiem cech i umiejętności, do których należą:
- zdolności organizacyjne,
- umiejętność pracy w sytuacjach stresowych,
- zdolność logicznego myślenia,
- dokładność,
- obowiązkowość,
- systematyczność,
- punktualność i terminowość,
- znajomość zasad sporządzania dokumentacji,
- podstawowe umiejętności obsługi komputera (Word, Excel, Access, Outlook)
- komunikatywna znajomość języka angielskiego (opcjonalnie),
- wykształcenie wyższe (opcjonalnie),
- prawo jazdy kategorii B (opcjonalnie).
Ponadto, w zależności od branży, którą reprezentuje firma zatrudniająca pracownika biurowego, od pracownika wymagane być mogą również inne umiejętności, bezpośrednio związane ze specyficznym zakresem obowiązków.